Кілька порад батькам
Сторінками освітянських сайтів

Яка б у вас відповідальна, складна, творча праця не була на роботі, знайте, що вдома на вас чекає така ж відповідальна, така ж складна, така ж тонка робота - виховання власної дитини
Скрізь вас можна замінити іншими працівниками - від сторожа до президента. Справжнього батька ніхто не замінить.
І якщо перед вами стоїть вибір: йти завершувати роботу, за яку (це вам точно відомо) вас представлять до нагороди, чи йти до школи на заняття позакласного батьківського всеобучу, - ідіть тільки до школи (так чинять справжні батьки). І там, на занятті, ви дізнаєтесь, чи знаєте ви своїх дітей, які навчаються вже у 5-6-7-8-му класі. Для дітей цього періоду властиві свої особливості психічного розвитку. Вони переходять від дитинства до початку зрілості, а тому:
змінюються інтереси дитини (у 1-4-х класах був інтерес до навчання, а став домінуючим інтерес до себе, ось причина зниження успішності у 5-8-му класах);
змінюється характер відносин з дорослими (батьки, учителі), якщо в 1-4-х класах на першому місці був учитель, на другому - батьки, на третьому - дорослі, на четвертому - однолітками, то у 5-8-х класах усе помінялось місцями: на першому - однолітки, на другому - дорослі, на третьому - батьки, на четвертому - вчителі;
свідомо зростає самостійність дитини;
кожний ставиться до себе як до члена колективу;
більш різноманітними стають стосунки з однолітками, дорослими;
зростає бажання виділитись чимось у колективі класу, будь-яким способом зайняти комфортне місце в ньому;
наявне велике прагнення мати вірного друга, якому можна все відкрити;
учитель сприймається тепер через громадську думку класу;
перед дитиною постає запитання: «А хто ж я?»;
перехід від оцінки дорослих до самооцінки;
іде порівняння свого «я» з ровесниками;
поведінка регулюється самооцінкою, а самооцінка формується в ході спілкування з ровесниками (ось чому поведінка немотивована);
велика вразливість до критики на свою адресу й ціла низка немотивованих учинків (93 % самогубств саме в цьому періоді життя дитини);
зростає потяг до інтимно-групового спілкування з ровесниками (за типом тимурівських загонів);
зростає агресивність, жорстокість, підвищується тривожність, виникає замкнутість;
підвищується почуття дорослості (хочуть, щоб до них ставились як до дорослих, а не дітей);
зростає інтерес до протилежної статі;
більше приділяється уваги зовнішньому вигляду;
зростають нездоровий інтерес і потяг до тютюнокуріння, уживання алкоголю й наркотиків, цікавляться проблемами сексу;
виникає диспропорція між потребами та можливостями, потреби йдуть попереду;
зростає намагання позбутись опіки дорослих (учителів, батьків);
ще не розвинений імунітет до поганого.

Чому дитина не хоче йти до школи? Проблеми учня молодших класів

Перше вересня далеко позаду, розпочалися учбові будні. І ось одного разу вранці або увечері ваша дитина заявляє про те, що вона не піде більше до цієї "безглуздої школи". Ви починаєте переконувати свого малюка не відмовлятися від такої чудової можливості отримати знання, знайти нових друзів, розкрити свої таланти і зробити це в одному місці - в школі.

Допомогти своєму дорогоцінному нащадкові можна, уважно вислуховуючи його переживання і скарги. Далі вивчаємо перелік і усуваємо причину. У більшості випадків буде корисно відвідати шкільного психолога або іншого компетентного спеціаліста.

Надмірне навантаження
П'ять-шість уроків в школі, 4-5 годин виконання домашніх завдань, щоденні заняття в гуртках і секціях виснажують незміцнілий дитячий організм із великою швидкістю. Недосипання годину-півтори впродовж декількох днів призводить до зниження пам'яті, уваги, а отже, працездатності. Стомлення, що накопичилося, призводить до нервових зривів і відмову відвідувати школу.

Що робити?
Скласти відповіний режим дня. Ваше завдання - забезпечити дитині сон тривалістю не менше 9-10 годин, здорове харчування і рухову активність на свіжому повітрі. Вибираючи додаткові заняття, віддавайте переваги спортивним секціям, де ваше чадо випліскуватиме заряди енергії і заразом задовольнить біологічну потребу в русі.

Конфлікт з учителем
Авторитарна Галина Іванівна стала справжнім тираном в племені маленьких учнів. Ваш старанний трудівник, приходячи з школи, регулярно розповідає про те, що "вона назвала їх баранами, тупими, кретинами". Недивно, що образи, приниження, залякування та інші антипедагогічні методи, які застосовує їх учитель, призводять до того, що діти відмовляються йти до школи. Можливо, саме ваша дитина потрапила до нелюбимчиків. Зазвичай це гіперактивні, рухливі, повільні, неуважні діти - ті, хто вибивається із загальної маси.

Що робити?
Якщо більшість хлопців з цього класу висловлюють однакові скарги, відмовляються ходити до школи, то необхідно погоджувати свої дії з іншими батьками, висловити своє невдоволення на батьківських зборах, в колективних скаргах. У найскладніших випадках просити адміністрацію школи замінити вам педагога.

Якщо конфлікт з учителем у вашої дитини, то необхідно поспілкуватися із своїм чадом і вчителем. Дитину важливо підтримати, допомогти у вираженні негативних емоцій. Спробуйте разом поміркувати, як висидіти тривалі уроки, як подолати неуважність. У особистій розмові з вчителем не виніть і не звинувачуйте, вислухайте, над чим треба попрацювати вашій дитині і вам. Намагайтеся заручитися його підтримкою, адже союзник у вигляді досвідченого доброзичливого педагога - подарунок долі у справі успішної освіти і розвитку вашої дитини.

Складні стосунки з однокласниками
Зазвичай саме дружний клас виявляється тим магнітом, який притягує дитину до школи. Якщо у вашого чада не склалися стосунки в класі, він став жертвою агресії однокласників, поза сумнівом, відвідування школи для нього буде гірше каторги. Часто діти, що піддаються нападкам, своїми реакціями на підбурювання самі провокують таке відношення однокласників. І не обов'язково при цьому "жертви" мають якісь особливості (носять окуляри, повненькі або гаркавять). Важливо, що дитина не може управляти своїми емоціями, на провокації реагує гостро, неадекватно: у відповідь на жарт з кулаками кидається на кривдника, ридає від того, що смикнули за косичку. Це підкріплює агресивні дії забіяк.

Що робити?
Як вже стало традицією, треба підтримати і вислухати дитину, розповісти, як виходили самі з подібних ситуацій, тренувати стійкість до кличок шляхом використання в сім'ї жартівливих "ей, ти, редиска; баклажан, кабачок". Проаналізувати реакції дитини на образи і спробувати разом виробити нові, більш адекватні. Надайте своєму чаду більше самостійності, підкріплюйте його упевненість в собі; штучно створюйте умови для тісного спілкування і дружби з однокласниками.

Складнощі у навчанні

Низька успішність може викликати у вашого чада стійке небажання ходити до школи. Труднощі у навчанні можуть бути викликані невмінням дитини вчитися, організовувати свою діяльність, ефективно запам'ятовувати, управляти своєю увагою; недоліками розвитку уваги, пам'яті, уміння мислити; особливостями нервової системи - повільністю, тривожністю. Крім того, якщо у школяра не сформувалася мотивація до такого важкого і виснажливого, але необхідного навчання, і він зіткнувся з першими невдачами і труднощами, це може привести до зниження інтересу до навчання, втрати віри у свої сили.

Що робити?
Для вирішення цієї складної проблеми звертайтеся до фахівців - психологів, вчителів.

Вимогливі батьки
Ви влаштовуєте дитині скандали з-за кожної "вісімки"? Помилка в контрольній примушує ваше волосся встати дибки, а вас півтори години виговорювати "нетямущому", хто він є і ким буде, коли виросте? Без батьківського паска ви не сідаєте вчити уроки? За кожну провину в школі ви позбавляєте дитину його улюблених занять? Якщо ви відповіли ствердно на ці питання, вітаю! Ви влаштували для своєї дитини пекло з процесу навчання, і школу разом з вами він бачить в кошмарах.

Що робити?
Змінити своє ставлення до оцінок, які приносить ваше дитя зі школи, змінити свої методи стимулювання, а педагогічні дії зробити більш гуманними. І багато, терпляче, систематично і сумлінно працювати разом із дитиною, покращуючи його успішність, налагоджуючи стосунки з учителями, однокласниками, розігріваючи і відроджуючи його інтерес до шкільного навчання.

Бажаю вам, щоб шкільні роки стали для вас і вашої дитини дійсно чудовими!
Посилання: http://www.osvita.org.ua/articles/544.html
Автор: Софія Софі Віповідальність за зміст публікації несуть їх автори

Домашнее задание? Родители, внимание!

Вот он, и учебный год, а с ним и забота, которая знакома всем родителям: домашние задания, которые их чада приносят из школы. Всем хочется, чтобы у ребёнка не было с этим проблем: задания легко выполнялись, оценки всех радовали.

А если дела обстоят не столь благополучно, как тогда родителям помочь своим детям преодолеть многие трудности, с которыми им придётся столкнуться? Как вести себя, чтобы добиться положительных результатов?
Взрослым необходимо позаботиться о том, чтобы создать ребёнку благоприятные условия для занятий. Он должен делать уроки в определённом удобном, привычном для него месте, имея под рукой всё необходимое.
Тишина и правильный режим занятий – необходимые условия для продуктивной работы. Это известные истины. Однако есть некоторые возможные ситуации, на которые нужно обратить внимание, прежде чем ваш ребёнок сядет за уроки.
1. Не встречайте сына или дочь, возвратившихся из школы, напоминаниями о том, что необходимо вовремя выполнить уроки. Есть немало других, более интересных для ребенка тем.
2. Не начинайте бесед с детьми с ворчливых припоминаний их прошлых неудач: этим вы сразу отталкиваете ребенка! Ответная его мысль, если он сможет контролировать свои мысли и переживания, будет следующей: «И поговорить родителям со мной не о чем. Кроме упреков, ничего от них не дождешься».
3. Не опекайте ребёнка на каждом шагу, не нервируйте его своими чрезмерными заботами, особенно в те моменты, когда вы оба неспокойны, взвинчены. Успокойтесь сначала сами и дайте успокоиться ему.
4. «Не стойте над душой» перед началом уроков. Дайте возможность ему начать работу самому, даже если он «тянет резину». Не превращайте приготовление уроков в повинность или, что еще хуже, в наказание за предшествующие промахи!
5. Не пугайте ребенка предстоящими трудностями. Этим вы только снижаете уровень его активности.
6. Не давайте ребёнку в этот момент других поручений, не мешайте ему посторонними разговорами. Пусть он видит, что вы уважительно и серьёзно относитесь к его урокам. Тогда и у него будет формироваться ответственное отношение к делу.
Но вот ребёнок уже работает. На что нужно обратить внимание, чтобы облегчить начало его работы?
1. Не обязательно начинать с самого трудного. Есть дети, которым нужно время для «раскачки», им лучше начинать с легких заданий, завершая дело выполнением трудных. А вот быстро утомляющимся лучше начинать с более сложного.
2. Не забывайте время от времени (но не всякий раз) проверять, на правильном ли ребенок пути в выполнении задания. Однако старайтесь не мешать ему самому думать. Не стойте над ним во время работы.
3. Не отвлекайте ребенка во время приготовления уроков вопросами, не имеющими отношения к данному материалу. Воздерживайтесь от интересных разговоров с другими членами семьи. Вспомните, как охотно мы сами отвлекаемся на постороннее во время работы.
Ребёнок закончил выполнение уроков, и ваша задача – закрепить его положительное отношение к домашним учебным занятиям. Здесь вы тоже должны проявить педагогический такт.
1. Не злитесь, обнаружив ошибки, не упрекайте его. Вспомните, сколько раз с вами случалось такое же.
2. Не припоминайте, увидев сделанные ребёнком ошибки, все его предшествующие прегрешения, все его промахи, иначе укорените в нём чувство страха перед уроками и перед вами.
3. Не оставляйте ошибки, сделанные накануне, без внимания и после того, как ребёнок вернётся из школы. Доброжелательно обсудите с ним причину ошибки и дальнейшие действия по её предупреждению.
4. Не упускайте случая похвалить ребенка! Даже если работа выполнена неверно, усилия определенные он затратил, и всегда можно найти какую-то малость в работе, достойную похвалы: красиво! сегодня лучше, чем вчера! Иногда достаточно беглого знака, выражающего вашу одобрительную реакцию.
5. Внушите ребёнку, что смысл его учения – прочные знания и честно заработанные оценки. Не очень приятное впечатление производят ученики, выпрашивающие хорошие оценки.

А в заключение хочется напомнить слова В.А. Сухомлинского о том, что с детства в каждом из нас «горит огонёк желания быть хорошим» и «огонёк желания хорошо выполнить задание». Задача родителей – не дать погаснуть этому огоньку, приучить детей к самостоятельности и ответственности. И тогда их стремление помочь ребёнку приведёт к ожидаемым результатам.

В наследство от пьющей матери ...

Каковы проявления алкогольного синдрома новорождённого? Почему развивающийся организм особенно чувствителен к алкоголю? Когда опасность максимальна? Есть ли безвредная доза спиртного?

О том, что вино, выпитое беременной женщиной, может повлиять на будущего ребенка, люди догадывались уже давно: к этой мысли подводили житейские наблюдения. Но научные доказательства. статистически обоснованные данные появились лишь в наше время. И они заставляют бить тревогу. «Алкогольный синдром...» Как странно слышать этот диагноз применительно к новорожденному ребенку! Но только так можно обозначить тот комплекс тяжелейших расстройств, которые возникают у детей, рожденных пьющими матерями. Известно, что плод достаточно хорошо защищен от вредных воздействий окружающей среды: плацента служит как бы "крепостным валом" между организмами матери и плода. Но она обладает свойством пропускать одни химические вещества и задерживать другие. Алкоголь относится к числу тех химических соединений, которые очень быстро всасываются из желудка в кровь матери и столь же быстро переходят через плаценту в кровь плода. При атом концентрация алкоголя в крови и тканях плода может даже превышать концентрацию этого вещества в крови и тканях матери. Алкоголь попадает и в околоплодные воды, которые окружают плод. А сейчас доказано, что во время внутриутробного развития какое-то количество этих вод через желудочно-кишечный тракт и еще не расправившиеся легкие проникает в кровоток плода. Таким образом плод волей-неволей «пьет» то, что выпила мать. Мало того: в организм плода через плаценту и около- плодные воды поступает не только алкоголь, но и продукты его распада и среди них уксусный альдегид. А он 8 десятки раз токсичнее самого алкоголя. В опытах на животных было установлено; для того, чтобы вызвать нарушения развития плода, достаточно самого малого количества уксусного альдегида. Алкогольная интоксикация губительно действует на плод еще и потому, что его печень, куда в первую очередь поступает кровь из плаценты, в противоположность печени взрослых, еще не содержит специального фермента, разрушающего алкоголь. Поэтому, необезвреженный, он разносится кровью по всем органам, вызывая во многих из них необратимые изменения. Особенно велика опасность алкоголя для плода в первые 7 — 8 недель беременности, когда происходит закладка внутренних органов. Алкоголь нарушает процессы их формирования, вызывая различные расстройства и уродства. Тяжелее всего страдает головной мозг, так как он содержит высокий процент жировых веществ, а алкоголь обладает свойством избирательно поражать именно такие ткани. Но и на более поздних стадиях развития плода алкоголь, поступающий к нему из материнского организма, оказывает свое разрушительное действие. Оно сказывается замедлением роста, возникновением подкожных кровоизлияний и кровоизлияний во внутренние органы. Но вот ребенок родился на свет. То, что масса и длина его тела намного ниже нормы — еще полбеды. Опытный взгляд врача замечает недоброе уже по особенностям лица: оно узкое и длинное. причем лоб — низкий, а подбородок недоразвит, глаза маленькие, рот большой, широко открыт. Иногда отмечается водянка мозга (гидроцефалия) или, наоборот, уменьшение размеров мозговой части черепа (микроцефалия). У каждого третьего из таких детей бывает врожденный порок сердца; часты уродства рук и ног, пороки развития почек, наружных и внутренних половых органов. Новорожденные с алкогольным синдромом ведут себя беспокойно, почти беспрерывно находясь в состоянии возбуждения. Координация движений у них резко нарушена, они часто страдают приступами удушья и могут погибнуть вскоре после рождения. Ученые полагают, что эти явления частично связаны с так называемой абстиненцией (отменой), когда плод внезапно лишается алкоголя, ранее поступавшего к нему из материнского организма и ставшего, к несчастью, привычным. Иными словами, это состояние плода похоже на состояние похмелья у взрослых алкоголиков. Чем старше становятся такие дети, тем заметнее делается отставание их физического и, главное, психического развития, вплоть до прогрессирующего слабоумия. Замечено, что они часто заболевают эпилепсией, тяжелыми неврозами. Естественно, встает вопрос: какие дозы алкоголя вызывают такие тяжелые расстройства? Специальные исследования показали, что систематическое употребление 75 — 60 граммов водки, коньяка или 120 — 150 граммов менее крепких алкогольных напитков может обусловить развитие алкогольного синдрома у плода. Но и меньшего количества спиртного достаточно для того. чтобы ребенок родился больным. Совершенно неверно представление о том, что пиво якобы не таит в себе такой опасности. Четко установлено, что оно тоже обладает токсическим действием и может стать причиной алкогольного синдрома плода, правда, а менее тяжелой форме. Надо знать и то, что даже нечастое употребление алкоголя во время беременности, не вызывая типичного алкогольного синдрома плода, отрицательно отражается на состоянии новорожденного. У него бывает понижена масса тела позднее отпадает пуповина. Потеря массы тела после рождения у такого ребенка значительно больше, а восстановление ее идет медленнее: он плохо сосет, а впоследствии и чаще болеет. Употребление спиртных напитков опасно не только для будущего ребенка, но и для самой матери. Помимо общего вредного воздействия на организм, алкоголь осложняет течение беременности. У пьющих женщин значительно чаще происходят самопроизвольные выкидыши и преждевременные роды недоношенным и незрелым ребенком. Им более свойственны такие осложнения беременности. как ранние и поздние токсикозы, у них нередко происходит дородовое излитие околоплодных вод, а это, в свою очередь, приводит к преждевременным родам и развитию инфекции у матери и плода. Сами роды также протекают осложнение: упорная слабость схваток, затяжное течение родов способствуют большой кровопотере, ребенок нередко рождается в состоянии асфиксии (удушья), и его не удается спасти. Профилактика всех этих тяжелых осложнений однозначна и совершенно проста: алкогольные напитки, и пиво в том числе, должны быть изгнаны из обихода! Они противопоказаны всем, всегда и тем более — беременной женщине.

Ребёнок смотрит фильм ...

На наших экранах демонстрируется немало детективных и приключенческих фильмов, отечественных и зарубежных. В репертуаре кинотеатров некоторых городов и сел они даже преобладают, ибо считаются «кассовыми». Кто же их смотрит?
Преимущественно молодежь, дети, подростки, то есть зрители того возраста, когда впечатления особенно ярки и непосредственны, а способность к анализу и критике развита еще недостаточно.Представители общественности, публицисты, педагоги, врачи, работники милиции на страницах печати уже неоднократно высказывали тревогу по поводу отрицательного влияния на детей и подростков фильмов, изобилующих сценами убийств и насилий. У детей, которые увлекаются такими фильмами, могут быть ночные страхи и кошмары, повышенная немотивированная агрессивность, выражающаяся в беспричинных хулиганских поступках и даже преступлениях.Чтобы эти обвинения в адрес фильмов. насыщенных сценами жестокости и насилия, не казались неубедительными, приведу научные данные, полученные как у нас, так и за рубежом.Если семь-восемь лет назад три ведущие телекомпании Америки в программах для детей (подчеркиваю, только для детей) ежечасно демонстрировали в среднем около 16 сцен насилия, то позднее подобных сцен стало уже 25 и более. В ФРГ за одну теле-неделю в семидесятых годах можно было стать свидетелем 416 преступлений — убийств, пыток, избиений, изнасилований.Могут ли подобные зрелища оказать негативное влияние на молодежь? Большинство западных исследователей отвечают на этот вопрос утвердительно.
Наблюдения за полутора тысячами американских школьников, активных телезрителей в возрасте от 13 до 16 лет, проведенные в 1977 году, неопровержимо подтверждают пагубность этого влияния. За полгода эти школьники совершили девять тысяч актов агрессии (поджоги автомобилей, избиения, издевательство над животными...).Психологические эксперименты, проведенные американскими учеными, весьма убедительно показали, что просмотр подобных фильмов вызывает у маленьких ребят сильное психофизиологическое возбуждение.Одним группам маленьких детей психологи демонстрировали мультфильмы с добрыми зверушками, а другим — мультфильмы, где животные дрались, обижали друг друга. Наблюдения за поведением детей после просмотра свидетельствовали о том, что те из них. кто смотрел "агрессивные мультфильмы", вели себя хуже, чаще ссорились, отнимали друг у друга игрушки.Ученые убедились и в том, что кино и телевидение оказывают мощное воздействие на психику подростков. Множество судебных процессов на Западе доказывают, что юные преступники, подражая киногероям, действовали по схемам преступлений, показанным в фильмах. Только в первые дни демонстрации американского фильма о молодых бандитах под названием «Бойцы» в драках во время и после сеансов погибли несколько человек.Конечно, нет оснований сравнивать наш кинопрокат и телевидение с западными, И все-таки имеются данные. подтверждающие, что в периоды демонстрации на экранах фильмов с драками и убийствами число хулиганских поступков среди молодежи увеличивается.Социально-психологическое исследование, проведенное ленинградскими психологами Н.Н.Лепехиным и Ч. А. Шакеевой, показало, что среди учащихся ПТУ наиболее популярны фильмы детективно-приключенческого жанра. На первых местах оказались «Кто есть кто?». «Бездна», «Пираты XX века».В исследовании, выполненном студентами факультета психологии ЛГУ и нашими сотрудниками, были получены такие данные: показ сцен насилия и жестокости на экране одобряют 64% опрошенных в возрасте до 19 лет и только 26% молодых людей в возрасте 25 — 29,
Приведенные факты должны заставить задуматься создателей детективно-приключенческих фильмов об их гражданской ответственности за нравственное воспитание молодежи.Очень важно создать у ребенка своего рода нравственный иммунитет. учить его отличать добро от зла, искренность от цинизма, целомудрие от ханжества, прекрасное от безобразного. Огромную роль в этом могут и должны сыграть педагоги, врачи, родители. И особенно родители.Не поленитесь расспросить сына или дочь о просмотренном фильме, постарайтесь и сами посмотреть его, чтобы вы могли высказать свое мнение, четко расставив акценты. Ручаюсь, что вскоре вы убедитесь, как это, оказывается, небесполезно: несокрушимый супермен если и не сразу рухнет со своего пьедестала, то зашатается уж непременно. Немаловажно, чтобы о нашумевшем фильме ребята обменивались мнениями в классе, в кругу друзей. И хорошо, если в таких обсуждениях будут принимать участие авторитетные для них люди.

Захоплення комп’ютером або віртуальна залежність підлітків

Три чверті українських підлітків до трьох годин на добу сидять за комп'ютером, граючи в ігри або блукаючи мережею Інтернет
Про це свідчать дані експертів Міністерства охорони здоров’я. Таке дозвілля може і зашкодити, і принести користь.
Де межа, після якої комп’ютер із засобу розширення світогляду перетворюється на ключ впливу на психіку?
Різні дослідницькі компанії наводять різну статистику кількості українців, які користуються комп’ютером. Середня цифра - близько одинадцяти мільйонів. (Маються на увазі користувачі, які бодай раз на тиждень сідають за комп’ютер). Підлітки - близько половини комп’ютерної аудиторії в Україні, зазначають фахівці. І лише п’ять відсотків батьків регулярно цікавляться, чим їхні чада займаються під час такого дозвілля, в які ігри грають та які сайти відвідують.
Батьківський контроль
15-річний киянин Микита ще кілька років тому міг просидіти біля комп’ютера 6-8 годин на добу. Спілкування у всесвітній мережі, сайти новин і особливо on-line ігри – це тримало біля монітора. "Це стимулятори. Інтелектуальними іграми їх назвати важко. Фішкою цих ігор можна назвати те, що у них дуже складно добитися піку, тобто щоб тобі не було куди розвиватися", - говорить хлопець.
Але тепер комп’ютер віднімає у Микити менше часу - on-line ігри набридли, а віртуальне спілкування не здатне замінити живого. Хоча все одно Микита просиджує біля комп’ютера по чотири години на добу.
Якщо підліток не на жарт "завис" у віртуальному світі, це, передусім, провина тата і мами, вважає голова Всеукраїнської асоціації батьківської громадськості Надія Сікач.
"Це виключно проблеми наші: мама, тата, сім’ї. Найбільші проблеми – це, звичайно, інтернет та ігроманія. Не можна закривати очі - комп’ютер є і буде. Треба робити список заборонених ігор, заборонених сайтів, забороненої інформації взагалі. Я знаю, що нас будуть звинувачувати в порушенні прав. Давайте ми на поверхню сьогодні винесемо таке просте слово як обов’язок, коли ми всі будемо виконувати свої обов’язки, в тому числі батьківські", - пропонує Надія Сікач.
Комп’ютер – це просто пристрій, електронна машина, і сам по собі він не шкодить. Поява проблем у користувача залежить від нього самого, зауважує експерт з інформаційних технологій Олександр Щербаков. Прогрес не зупинити, і плюс від занурення у віртуальний світ може бути безперечним.
"Дослідники, зокрема в США, опитували близько 900 респондентів, серед яких були переважно науковці, культурологи, вчителі, лише 16% з опитаних вважають, що використання інтернету і комп’ютерів шкодить розвитку людей. У той час як 81% вважає, що він позитивно впливає, якщо брати процес навчання, написання рефератів і взагалі кількості засвоєної інформації", - сказав Олександр Щербаков.

Комп’ютерну залежність легше попередити

Надмірне захоплення комп’ютером може призвести до психологічної залежності підлітка, зауважує кандидат психологічних наук Зоя Гаркавенко. Особливо небезпечна ігроманія. Загалом будь-яка гра (футбол, шахи, доміно, покер) втамовує природну пристрасть. І при цьому вона обмежена у просторі, часі, кількості гравців. Вона має початок і кінець, пояснює психолог. Натомість віртуальна гра може затягнути з головою.
"Комп’ютерна гра завжди маєзворотній зв'язок, тобто її можна повернути назад. Людина, яка опиняється у віртуальному просторі, завжди може виправити свої помилки, чого не може бути в реальному світі. І фактично однією із загроз, які несе ігрова залежність – це те, що людина перестає жити в реальному світі", - зазначає Зоя Гаркавенко.
Існує два види віртуальних гравців, уточнює психолог Зоя Гаркавенко. Їх розрізняють за причинами, що призводять до залежності. Перший – коли людина намагається сховатися у віртуальному просторі й відійти від реальних подій, які відбуваються з нею в житті, а другий – коли людина намагається стати кимось іншим. В обох випадках гра може бути як безпечною, так і небезпечною для людини.
Комп’ютерну залежність легше не допустити, ніж лікуватися від неї, зауважує психолог Олена Лищинська. Коли вже виникло стійке звикання, з наслідками для самопочуття користувача, можна звертатися до психотерапевта. А поки ситуація не запущена, майже все залежить від батьків. Йдеться не про заборони та окрики, а про елементарну увагу і готовність дослухатися до дитини.
"Будь-яка залежність пов’язана з певним дефіцитом емоційних контактів, певною диспропорцією у стосунках. Підліток "залипає" на комп’ютер, якщо він має певну душевну травму, якщо він відчуває, що не потрібен, якщо в сім’ї не розуміють, що це підліток. У підлітковому віці все переживається досить гостро, в чорно-білих фарбах", - пояснює психолог.
Щоб відбити охоту до комп’ютера, слід привабити підлітка рівноцінною за цікавістю заміною. Наприклад, книги, спорт, живе (не на інтернет-форумах) спілкування із друзями.

Автори: Н. Коваленко, О. Лащенко http://osvita.ua/home/develop/7386

Кiлькiсть переглядiв: 783